Påskpynt


Hej alla !!!
Jag mår riktigt bra idag och har haft en supermysig dag tillsammans med syster yster.. Vi har fikat på Holgers och jag har handlat så mycket kul, både till påsk, tullilull och fina saker till månbordet..
Bilder på tullilullet kommer under helgen =)

Jag har försökt att pynta lite här till Påsk och som vanligt när jag ska greja med nått nytt så blir det massa flyttning på saker.. Vi har det så litet och trångt att när jag köpt något nytt så blir det att flytta runt på andra saker tills det blir bra =)
Som .tex dom två burarna som jag har i två olika storlekar, den lilla har hängt i köksfönstret och den stora på det höga fatet på tvbänken..
Men nu har jag bytt plats på dom, så den lilla buren står på det höga fatet på tvbänken och är fylld med massa ägg, både nya som jag köpte igår och gamla från förra påsk
Det blev kanske inte något traditionellt påskpynt men jag tycker om det så mycket ändå, det ä min stil och det ä huvudsaken!

För några månader sen så rev  Herr Alfie ner min finaste och favorit glaskupa som stod på tvbänken så gissa om jag blev glad när jag hittade en precis likadan och till samma pris.. =)
Så nu står den här igen på tvbänken och där hoppas jag verkligen att den får stå ett tag nu =)
Hela kupan gick faktiskt inte sönder utan bara foten, så jag har själva kupan kvar och den passade helt perfekt på det lilla höga fatet.
Så den står brevid påskriset som jag har visat bilder på tidigare..
Det vita porslinsägget ä ett loppisfynd för ynka 5 kr :D
Tycker inte riktigt om foten på det lilla höga fatet och jag hade en gammalt trasigt pärlhalsband som jag lindade runt foten och det blev så mycket bättre..
Även denna lilla kupa ä fylld med ägg och fjädrar och imorrn ska jag sätta ut ett påskris på framsidan med vita fjädrar så klart ;)
Men nu tillbaka till den stora buren som får hänga i köksfönstret med en lång trasslig blomma i
När vi var på Esters förra gången så köpte jag en krona i zink som jag inte har hittat plats för och av en ren slump så satte jag den på murgrönan som står i köksfönstret mest bara för jag skulle rensa på köksbordet..
o till min lycka så passade kronan perfekt på krukan =)
Så det vara bara tvinna grenarna runt kronan och så bra det blev, ibland ska ha lite tur när man inreder...
Den lilla förändringen med kronan och buren gjorde så mycket för fönstret, det blev så mycket fräschare och så ä det kul med nytt
Det blir annars en lugn helg i Skokartongen, jag ska som sagt göra klart påskriset på framsidan och hitta plats för det nya tullilullet och göra månbordet klart.. Precious har skruvat fast det riktigt ordentligt nu så fattas det bara saker på det..
Jag har börjat litegrann och bilder kommer imorrn men på Skokartongens facebook sida finns det en liten sneak peak på det finaste på bordet =)
Ni hittar sidan här och sen ä det bara att gilla =)
Så vad tycker ni om mitt påskpynt och vad brukar ni pynta med ??
Ikväll blir det tacos och Lets Dance
Önskar er alla en supermysig fredagkväll <3

Kommentarer
Postat av: Linda

Blir glad att du mår bra idag! Hoppas du får en trevlig helg!

2012-03-30 @ 18:40:15
URL: http://liilah.blogg.se/
Postat av: Jennys gömma

Skönt att du haft en så bra dag! Så påskfint hos dig, här åker nog de gamla vanliga tupparna fram ur sina lådor. Ha en skön helg, kram Jenny

2012-03-30 @ 19:30:42
URL: http://jennysgomma.blogspot.com
Postat av: Sofi

Så Påskfint du gjort Anna! Här har det kommit fram några ägg än så länge:)

Så fräscht på er altan, du har verkligen fått till det jättefint!

Önskar dig en trevlig helg!



Skönt att höra att du mår bra också:)

Kram på dig

2012-03-30 @ 22:37:14
URL: http://sofishusdrommar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0