Påskpyssel

Godkväll alla !!!
Så då var årets påskpyssel över och det blev massa prat, mat, mys och ägg gjorda =)
Jag började dock dagen med en runda på stan och dagens roligaste ärende var att hämta månbordet ifrån goa Susanne som har Vassviken.. Hon hade loppis på torget idag och hon hade mycket fint så det krävdes väldigt mycket av mej att bara köpa månbordet... Men blir fler gånger så jag får snällt vänta till dess..
Så nu står månbordet här nere i hallen, hann inte med att byta borden idag så det får bli morgondagens projekt..
Här ä det iaf =)
Tråkigt nog att bilderna blev så suddiga :/
Blev positivt överasskad över att det fint textat på bordet och till min lycka ett av mina favorituttryck =)
På månbord står det påskris som jag grejade till idag.. lite tidigt kanske jag var tvungen för jag blev så nöjd med påskfjädrarna som blingades till mha av en helt vanlig pärla =)
Tur att jag hade syster yster som hjälp och innan alla kom så gjorde vi morotskaka med dubbel frosting, pannacotta med citronjordgubbar och förbereda köttfärsen till tacos som vi åt..
Här sitter vi och pysslar, Vicki, Monica, Mathilda och Amelia kom lite senare
Här är vi fullt upptagna med att äta tacos !!!
Det blev en helt hög olika dekorerade ägg, är så nöjd =)
Nu gäller det bara att hitta plats och lika arrangemang att lägga ut dom på..
Innan jag hämtade månbord så var på en inredningsbutik där jag hade presentkort, finns väll inget roligare sätt att handla på än på presentkort.. Köpte massa roliga saker som jag ska greja med imorrn, krukor m..m
På torget köpte jag några vårblommor, så imorrn  hoppas jag på fint väder så jag kan greja med borden och plantera och göra förhoppningsvis fina arrangemang =)
Men nu väntar soffan för mej, är väll värd det efter all härjing idag =)
Hoppas ni har en mysig fredagskväll och helg <3

Kommentarer
Postat av: Fröken Tindra

Vad roligt med tjejkväll och pyssel!! Fint bord du köpt. Roligt att förnya sig emellanåt.

Kram!

2012-03-16 @ 22:41:10
URL: http://rosorokaprifol.blogspot.com
Postat av: Ekenäsliv

Sååå fint bord!!! Och så kul med påskpysslandet:))

Kram Anna

2012-03-16 @ 22:41:14
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Elin *Paraflaxen*

SV: På distans har man ofta telebildträffar och på så vis kan man ändå diskutera och få hjälp av varandra. Förmodligen lär jag inte komma in någonstans med tanke på antalet sökande som högst sannolikt har bättre betyg än jag. Men det återstår att se. Nu är det ju inte så långt till Kd härifrån, men förbannat drygt att behöva åka dit flera ggr i veckan. Normalt sett åker jag dit en gång i kvartalet på sin höjd. Well well. Dä årdner säj, å årdner dä säj inte så kvetter dä :-D



Trevlig helg

2012-03-16 @ 22:46:31
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för din kommentar!



Jag står också närmare både kusiner och mostrar/fastrar än vad sambon gör så med den anledningen kommer dom ju säkerligen att få komma på bröllopet! Vi får se! :)



Jättekul är det att planera, dock är det ett tag kvar, men ändå.. det tar ju sin lilla tid att få allt som man vill ha det.



Vart gifte ni er? I kyrka?

2012-03-16 @ 23:03:28
URL: http://lovestoriees.blogspot.com
Postat av: evelina

oj så mysigt med påskpyssel :) och månbordet var ju jättefint. passar bra hemma hos dig!

2012-03-17 @ 12:07:46
URL: http://blandblommorochrutor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0