Pysselkväll

Hej !
Idag har jag " ledig dag " och det har utnyttjats till max, jag har varit och klippt mej som var så välbehövligt, det blev en bob igen.. En frisyr som jag har haft det senaste åren och som jag trivs så bra och sen har jag världens gulligaste frisör Natalie som är så duktig =)
På fredag ska jag ha påskpyssel här tillsammans med syster, mamma, kusiner, mostrar, mormor ev kusinbarn.. Dekorera ägg står på min pyssellista. Ska bjuda på Tacos eller det blir knyt så alla tar med sej något och sen ska ja bjuda på pannacotta med jordgubbar till efterrätt.. Ska bli så kul.. Dom senaste 3 åren har vi haft påskpyssel fast då har vi bara varit jag, syster och kusin Vicki men detta året blir fler, ska bli så kul =)
Så nu idag har vi varit och köpt saker till pysslet, nästan allt utom äggen som förhoppningsvis kommer på fredag..
Massa sidenband, fjädrar, pärlor, silverband och några scrapbooking ark med gammaldags påsk bilder på..
Så söta =)
Arken kommer ifrån Slöjddetaljer =)
Köpte även vita fjädrar och pärlor, blev så inspirerad av Sanne som har bloggen
Så vitt jag vet där hon hade gjort så fina vita påskfjädrar så jag ska försöka göra min version av dom =)
Här ä några bilder på äggen som vi har gjort dom senaste gångerna =)
Men ikväll så ska jag och syster yster på auktion och det ska bli så kul.. Vi upptäckte dessa auktionerna för ungefär ett år sen. Då var den under sommaren och i Glava men dom  är oxå under vintern och våren oxå.. Det har på dessa auktionerna som jag har ropat in alla mina underbara stora vita lyktor..
Så ikväll hoppas vi på många fina billiga fynd =)
Här ä jag när vi var iväg sist då jag ropade in det stora vita lyktan =)
Hoppas jag hinner lägga ut bilder på ikväll på många inropad fynd, så håll tummar och tår :D
Så iväntan på att vi ska åka så ska vi provgöra några ägg !!!

Kommentarer
Postat av: Lizas Lantliv

Åh va mysigt med en pysslekväll!

Superfina ark med påskbilder o äggen ni gjort va jättesöta!

Åh va avis jag blir, vill oxå följa med på auktion!! =)



Ha det bra!



Kramar Liza

2012-03-13 @ 14:55:38
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: anna

Hej!

Så mysigt det låter med påskpyssel!

Du har verkligen gjort fin ägg hittills.



Du frågade om frökrukorna, man måste inte dra ur toarullen, men det tar ju lite längre tid för det att bryta ner sig till mull och jord om toarullen är kvar.

Hoppas det är svar på di fråga, jag har dragit ur toarullen ur mina.

Kram Anna

2012-03-13 @ 19:40:59
URL: http://annashusidingtuna.blogspot.com
Postat av: Linda

Den var superfin, lyktan i vitt!

2012-03-13 @ 20:03:22
URL: http://liilah.blogg.se/
Postat av: Ekenäsliv

Så mysigt med påskpysselkväll!! min ambition är att hinna med det här hemma med. Har tänkt mig att göra med papier mache, får se hur det blir;)

Må så gott!!

Kram Anna

2012-03-13 @ 21:53:36
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Meekatt

Åh!! Superfina ägg!! Önskar att jag hade...tålamod. ;)

2012-03-13 @ 23:14:53
URL: http://www.meekatt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0