Storstädning

Godkväll alla !!
Har idag varit riktigt duktig och storstädat vårat sovrum så det känns riktigt bra att gå och lägga sej sen i en riktigt rent sovrum =)
Började med att putsa fönstret som är bland det värsta jag vet tillsammans med strykning.. Men det blir så bra när det är klart.. Passade då på att byta gardiner. Dom tunga blåblommiga längderna byttes med vita tunna knytlängder, allt för släppa in så mycket sol och ljus som möjligt,
Så fort jag får lite pengar över ska dom investeras i lampan Maskros ifrån IKEA =)
Har ju x antal kuddar på sängen och idag blev dom nytvättade och bytte även några fodral till blåvita som var en NYHET på IKEA,
DEt är kuddan näst högst upp som är ny. Fast alla kuddar är olika i mönster och storlek så passar dom ändå ihop och det är lite med charmen tycker jag att dom är olika =)
Har helt glömt bort att visa er sängkappan som jag klickade hem ifrån Jotex för en antal veckor sedan. Det var svårt att ta bild på den för det är så litet utrymme kring sidorna på sängen.
Men här ä den iaf =)
Den ä väldigt enkel med det var söta mönstret längst ner på kappan som jag föll för
Som sagt vårat sovrum är väldigt litet och förrutom sängen och sängbord så har vi bara en Hemnes byrå och ett litet vitt sängbord i rummet.
Och det är på byrån som platsen finns att skapa olika arrangemang av saker som jag och Precious tycker xtra mycket om.. För att skapa ännu mera plats så har vi hängt upp tv på väggen och förrutom den extra platsen så känns det väldigt lyxigt att ha den upphängd på vägggen.. Fråga mej inte varför men den känslan får både jag och Precious :D
När jag ändå var i farten så blev det lite ommöblering även där, det nya höga fatet med silverbrickan kom till =)
Om ni undrar vad som lyser under den vita lådan så är det digitalboxen som jag har gömt.. Som jag har bloggat om tidigare så är ju inte teknik och sladdar särskilt shabby ;)
Är faktiskt väldigt mallig över detta påhitt :D
Det blev en blomma som fick plats på det höga fatet och något i fattigmanssilver är ett måste i vårat sovrum
Det är faktiskt hårspännen som ligger framför blomman. Brukar ha blommor eller rosetter i håret, tycker det är gulligt,  det är shabby chic för håret :D
Är man shabbyian som är man ;)
Imorrn är det stor dag här i Skokartongen, först ska jag hämta det efterlängtade månbordet, göra massa ärenden  och sen på eftermiddagen är det påskpyssel.. Så det ska grejas lite inför det, förbereda tacos och göra pannacotta bla.
Tänkte faktiskt se om jag kan hitta några söta vårblommor imorrn för att pryda symaskinsbordet som kommer hamna på framsidan under helgen..
Ja, det är mycket kul att se framemot både imorrn och under helgen =)
Hoppas ni har haft det bra idag och vad ska ni göra under helgen ???
<3

Kommentarer
Postat av: Lollo♥

Vad fint rum!♥

2012-03-15 @ 20:05:41
URL: http://pesto.blogg.se/
Postat av: Sofi

Så fint du gjort! Gillar verkligen dina kuddar.

Du verkar må bättre och vara piggare, så härligt!

Stor kram till dig!

2012-03-15 @ 20:14:13
URL: http://sofishusdrommar.blogspot.com/
Postat av: Linda

Du ser ut att ha ett så mysigt hem!

2012-03-15 @ 20:53:51
URL: http://liilah.blogg.se/
Postat av: Lovisa

fin blogg.. göru?:)

2012-03-15 @ 21:24:25
URL: http://lovisalundgrens.blogg.se/
Postat av: Ekenäsliv

Så härligt med renstädat!! här är byggdamm mest överallt;) Tar lite i taget, för det är en del att ta tag i..

Jättefina kuddar!

Må gott, kram Anna

2012-03-15 @ 21:29:19
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Anna/LevindasVärld

Ja det är härligt när det är nystädat! Va fint du har det i sovrummet :-) Du undrade vart jag köpt mina krukor i köket, jag tror de är köpta på nån lokal blomsterbutik.. Vilka fina fynd du gjort på auktionen, måste va en himla rolig auktion att gå på, vilken tur du har!

2012-03-15 @ 23:06:00
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Jennys gömma

Så blått o fräscht det blev i ert sovrum! Trevlig helg på dig! kram Jenny

2012-03-16 @ 21:05:11
URL: http://jennysgomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0