Advent

Hej !!!!
 

oj va längesen det var som jag var här, denna veckan har verkligen varit som en berg och dalbana..
Har känt mej trött och kraftlös men ä det nått som jag gillar ä JUL =)
Så nu riktigt kliar det i fingrarna att greja och dona !
Övertalade to.m lillasyster och följa med ut i skogen och hämta grönmossa ;)
Jag har inte problem med att köpa julmust och pepparkakor i oktober men jag har en regel vid advent, inga lampor, ljusslingor eller värmeljus tänds förrän på första advent.. 
Så jag har tagit upp alla julgrejer, hälften av sakerna hade jag glömt bort att vi hade, så det var en trevlig överasskning =) 
Hela vardagsrummet ä barrrikerat med röda dukar, gardiner, julkulor, istappar och ljus !!
 
Men jag har ändå börjat och göra saker för det riktigt kliar fingrarna, så jag tänkte ge er en liten sneak peak ;)
 
Så här ser årets adventsstake ut =)
 
 
 
Fast det  ska tre ljus till och en stor vit kruka med massa grönmossa =)
Siffrorna köpte jag på Esters när jag var där med Ylva, dom hade ett väldigt fult brun band så jag bytte till ett rött rutigt och det blev så mycket bättre =)
 
 
 
Köksfönstret har fått en ny hissgardin men ä inte riktigt säker på vad jag ska ha som längder, just nu har jag spetslängderna ifrån IKEA 
 
 
 
Rött, silver, grått, vitt och rött kommer och vara Skokartongens nya färger, kommer bli så mysigt =)
Imorgon ska jag försöka göra nått fint arrangemanf med massa silverkulor och istappar i fattigmanssilver, 
Funderar på om kanske skulle passa i ljuskronan över matsalsbordet :/
 
 
 
Imorgon hoppas jag att mossan har torkat så jag kan göra några arrangemang och adventsstaken som Precious har varit så snäll att måla åt mej, hoppas den ä klar =)
Önskar er alla en riktig mysig fredag och lördag 
<3

Kommentarer
Postat av: Jennys gömma

Tjingeling!
Kul att se dig här igen! :)
Hoppas du mår bra o får en bra helg.
Visst är det roligt med allt pysslande och fixande inför julen!
Kram Jenny

2012-12-07 @ 20:07:49
URL: http://jennysgomma.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oh, vad mycket fint pynt du visar! Härligt med julen, det tycker jag också.
God Jul önskar Ulla (Ylvas kusin)

2012-12-14 @ 11:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0