Ullared

Godkväll =)
 

Igår var jag hos min kusin Mathias som precis flyttat in sin nya lägenhet och där var min andra kusin Ocka som berättade att hon skulle åka till Ullared idag.. 
Va roligt tänkte jag och sen frågade hon om jag ville med.. 
Efter mycket fundering, konsultering med precious och tittat på bankkontot så bestämde jag att jag skulle åka med !!
Psykologen på smärtis har sagt till mej att jag behöver komma ut och göra nått roligt
och vad är roligare än Ullared ?? ;)
Särskilt kul blev det när min älskade lillasyster Monie fick plats i bilen och hon har aldrig varit på Ullared !!
Så det blev en helt spontan shoppingresa till Ullared idag !!
Naivt trodde jag att det skulle bli lugnt eftersom det var dagen före barnbidrag och lön..
Men ack så fel jag hade, det va inte bara vi som hade tänkt samma tanke :/
 Den första timmen var ok men sen var det som det kom en storm av människor.. o verkligen desperata människor som armbågar en för att kunna nå en billig parfym, tar saker ur andras kundvagnar och bara allmänt sura !! Detta förstår jag inte för jag tycker det ä världens roligaste sak och åka till Ullared, då ska man inte vara sur !!
Men vi hittade mycket roligt, mest julsaker så jag håll min budget, det blev 100 kr kvar ;)
Här ä jag och lillasyster utanför Gekås när vi ä klara. =)
Trötta men väldigt nöjda !!
 
 
Ocka och Jimmy fyllde bakluckan på deras Ford Mondeo så Monie och jag fick packa in våra välfyllda påsar i baksätet där vi satt och blev TRÅNGT !!!
 
 
 
Det roligaste som jag fyndade var en chockrosa mjuk onepiece för det utmärkta priset 169 kr =)
Tyvärr syns varje valk när jag har på den så ni får nöja er med denna bilden ;)
 
 
Förra året var vi där 5 december och då var de mesta julsakerna borta så det var kul att komma dit och det var massa julsaker överallt.. o jag köpte en del fina saker, vita löpare med röda hjärtan på, rödrutiga handdukar m.m 
Röda och vita girlanger, jultags som användas som tullulill och en fin kruka som jag tänker ha en hyacint eller amarylys i, mossa och fint hjärta som ligger på mossan ! =)
Hittade oxå långa prismor som jag tror kommer bli fina hängandes i nått fönster
 
 
När vi va på Ullared i somras med min svägerska och svärmor så fastnade jag för ett stort utsmyckat fat som nu står fint på hyllorna i köket..
 
 
Fastnade så för den blommiga detalj runt och därför blev jag så glad när jag hittade mer saker i den serien intryckt i ett hörn, tallrikna var alldeles för dyra för mej, tyvärr =(
Men en sån ljuvliga kanna, sockerskål och en gräddkanna fick följa med hem !!
 
 
Jag hittade oxå andra saker i serier som jag tycker om bla en kaffeburk, en tvålpump och en vit hög kruka som är gjuten för en jul/vinterarrangemang
 
 
Sen fick den vanliga, tråkiga men nödvändiga saker följa med hem såsom maskindiskmedel, duschcreme, kattmat,doftljus, rengörningsmedel m.m
 
Efter några timmar i gekås var vi färdiga och nöjda men jag ville gå tvärs över gatan till granngården av alla ställen.. 
Där har dom massa shabbygrejer och särskilt min absoluta favorit differnt design och jag blev inte besviken denna gången heller.. =)
Fyndade ett stort vitt hjärta som de står God Jul på och en söt adventsstake =)
Fast den stora klädnypan som står det räkningar köpte jag på Gekås, perfekt för två slarvmajor som mej och precious som lägger räkningar här och där och det ä ett väldigt letande när räkningarna ska betalas, förhoppningvis kommer vi vara duktiga och sätta räkningarna i nypan ;)
 
 
 
Så nu igår får jag göra två adventsstakar, en med den nya lådan och sen en lite större med blockljus !!
 
 
Oj, detta blev ett långt inlägg, hoppas ni orkade med ;)
Denna dagen var precis det jag behövde,bara tänka på shopping och annat kul istället för ont och deppigt.. =)
Imorrn ska jag upp igen, denna veckan ska jag arbetsträna 3 dagar istället 2, hittils har det gått riktigt bra och jag återupptäckt varför jag valde att läsa till syrra
Ska försöka och blogga lite mera för jag har massa projekt som ska grejas med, det mesta ä juliga saker.. 
Det ä ju inte klokt vad fort det har gått.. 
 
Nu väntar soffan för mej o samla kraft inför veckan som kommer...
Imorrn när jag kommer hem ska jag försöka greja med alla fynden och hitta plats för dom !
Hoppas ni har haft en lika bra start på veckan som jag och ännu e påminnelse, följ oss gärna på INSTAGRAM, sök på lillaskokartongen som vi heter och följ oss =)
 
<3

Kommentarer
Postat av: Jennys gömma

Ullared är alltid roligt!!! :) Så fin adventsljusstaken med texten var! Hoppas du har det bra. kram Jenny

2012-11-20 @ 22:24:29
URL: http://jennysgomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0