Tripp trapp trull

Hej alla !!
 

Då var det söndag igen och det ä inte klokt vad veckorna och tiden går fort.. 
Har en massa små saker att greja med och medans dom ihoplimmade tallrikar torkar så passade jag på att göra fint i dom svarta tripp trapp trull krukorna som står på framsidan.. 
 
I den största växer det en lila surfina och en murgröna och den ä så fin att jag inte kan slänga den.. 
Är väldigt fjantig när det gäller blommor :/
Men dom två andra har fått nya plantor, det blev samma som på symaskinsbordet, vit ljung, silverregn, små bollkryss och murgröna.. 
Hade massa murgrönor som växt hela våren och sommaren tillsammans med mårbacka pelargonerna och nu ska dom snart övervintras och då passade det bra att flytta murgrönorna.. 
 
Så två av tre har fått nya blommor och den stora får vänta en vecka eller två till.. 
Är riktigt nöjd med framsidan nu, det ä bara några rönnbär och kastanjehjärtan som göras och hängas upp =)
 
 
 
Kände att jag ville göra något annorlunda i den mellersta krukan och det spraymålade vita hjärtat blev så gulligt =)
Så jag snirklade runt murgrönan kring hjärtat och sen saknades bara lite tulli lull ;)
 
 
Tulli lullet blev ett ytterligare vitt hjärta och betongros som jag gjorde förra sommaren =)
 
 
Idag ä det riktigt mulet och murrigt väder här, en perfekt dag för att bara ligga i soffan och slökolla på en film.. 
Men jag har tallrikshyllan kvar att greja med först =)
Sen kommer det några människor hit och ska hämta grejer ifrån bloppisen och facebook annonserna.. 
Detta med bloppisen och dom andra facebook annonserna ä både bra och dåligt.. Kul att bli av med saker som vi ändå inte använder och få plats med nytt och nygammalt och sen få lite xtrapengar som kommer gå till bilen som behöver grejas med..
Men det ä väldigt lustigt och lite otrevligt vad mycket konstiga människor det finns! 
Men bra sakerna väger över dom dåliga =)
 
Önskar er alla en riktig mysig söndag 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0