Vårblommor

Godkväll
 
 

Passar på att "klämma in " ett kortare blogginlägg medans det ä paus på Downtown Abbey reprisen på kanal åtta. 
Väntar tills dom nya avsnitt börjar men iaf... 
 
Igår hade jag ett riktigt bra dag, vi städade och plockade iordning altanen, skruvade ihop planteringsbordet och symaskinsbordet på framsidan fick nya vårblommor.. 
Skönt o få bort den gamla ljungen och ersätta den med rosmarin och ett arrangemang med påsklilja, penséer och en ny ljuvlig grön murgröna =)
 
 
 
 
 
 
 
 
Älskar pärlhyacinter och särskilt vita så såna fick det bli i zinkbaljan på stolen bredvid symaskinsbordet tillsammans med små lila färgad violer... 
Täckte jorden med stenar som ja plockade på våran bröllopresa, dom stenarna har varit överallt tror ja, i lyktor,, på krukor och nu på framsidan ;)
 
 
Mera lilavita violer och penséer blev det på andra sidan i dom stora svarta krukorna !
Fast bara i dom två största och eftersom jag älskar lagen om tre så ställde jag ut den vita pallen med en liten mörk lila viol planterad i zinkhjärta med silverlyktan bredvid.. 
Är väldigt nöjd, känns fräscht med något nytt och lääängtar efter allt som vi har framför oss nu, trots mitt blomhandikapp ;)
 
 
 
 
Är lite mallig över cementhjärtat som jag gjöt förra året =)
 
 
Så kul att så många har hittat tillbaka hit igen nu när jag ä igång o småbloggar igen, känns så kul att ni ä så många som tittar in här, lämna gärna en kommentar då blir ja så glad =)
Eller kolla in facebooksidan eller INSTRAGRAM då blir ja ännu gladare !!
 
<3

Kommentarer
Postat av: Om Ett Hus

Lika fint som vanligt på din veranda! :) Det blev jätte fint! :)

Kram

2013-04-22 @ 09:54:10
URL: http://ometthus.blogg.se
Postat av: Elin

Vet du vad Anna? Jag tror inte du kan kalla dig för blomhandikappad längre... Det blommar ju överallt! Kram!

2013-04-22 @ 18:57:16
Postat av: Anna

Så fint du har gjort det!!! Jag ska oxå ta och byta ut mina ljungplanteringar som nu kommit fram under snön igen :) Ser fram emot att plantera penseer och göra vårfint!! Roligt att du bloggar igen :) Må gott!

2013-04-22 @ 20:56:12
URL: http://levinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0