Söndag

 
Godkväll !!!!
 

Oj vilket härligt väder det har varit denna pingsthelg och soligt väder var precis vad två av mina fem pionerknoppar behövde för att slå ut.. Så fort dom sista bladet har slagit ut så var jag det med min sax och nu ä dom fina på bordet på baksidan =)
 
 
 
 
Pioner ä min absoluta favoritblomma och är så avundsjuka på många av mina grannar har flera buskar med pioner som dom bara låter blomma ut...
 
Under helgen har oxå fått upp skira gardinparen Lill på våra " fönster " på baksidan.. 
Förrutom att förstärka själva fönsterkällan ska dom oxå kunna lätta dras ut för att skugga.
Hoppas dom kommer funka bättre än dom andra vi har haft. 
Så jag tror själva altanen är färdig för iår
 
Så här såg det ut innan, dessa kortet ä ifrån ifjol men det såg ut någotliknande nu.
 
 
 
 
 
 
 
Tråkigt nog blev efter bilderna något suddiga pga sol tror ja.. gardinera syns knappt, men hoppas den känslan av skira, lätta, luftiga textilier kommer fram. 
Ännu finare hade det blivit om altanen och möblerna vore vita.. Tyvärr ä det bara en dröm än så länge :/
 
 
 
 
Idén med Lillgardinerna slog mej när jag hängde upp ett par på tegelväggen där planteringsbordet står.. 
På varenda sida har vi en tegelvägg, den är som skiljevägg mellan radhus och ä riktig ful..
För att kamoflera tegelväggen och förstärka fönster i ickefönster effekten hängde vi upp en vitmålad gammal fönsterkarm
 
 
Var bara tvungen att hänga upp en blomma, kunde inte motstå utrymmet. 
Korgen kommer ifrån NETTO och den ä hängsurfina planterad i.
 
 
 
Hoppas ni alla har haft lika bra helg som vi !
Nästa vecka kommer fullspäckad och den startar med Lillebrors Bal imorgon =)
Mamma och jag får några timmar i Karlstad, ska försöka övertala hennet om att gå till panduro, behöver några prismor till min nästa vecka projekt. 
Så välkomna tillbaka i nästa vecka, kanske jag lägger ut en smygtitt på INSTAGRAM
<3
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennys gömma

Tjingeling!
Kul att du är tillbaka:) Så härligt ni har det på altanen! Pion är min favvo också. Synd att de blommar så kort period, bara. Jag har passat på o köpt en massa nu o pyntat med här o var. Doftar så ljuvligt :)
Nu ska jag leta upp dig på insta!

Ha det gott!
Kram Jenny

2014-06-09 @ 21:25:49
URL: http://jennysgomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0