Tillbaka igen

Hej alla igen!! :)
 
Äntligen ä ja tillbaka igen eftter mer än ett år uppehåll.
Jätteroligt  att de flesta av er varit kvar o tittat in lite då o då.
Tusen tack för alla kommentar som uppmanar mej att börja blogga igen, både här på och på INSTAGRAM
Så himla kul =)
Livet i Skokartongen är så likt, jag har kvar mina besvär, 4 katter som vanligt, lika inredningstokig och Precious suktar lika mycket när jag kommer hem med loppisfynd eller fynd som behöver målas ;)
Nästan det enda som förändrats ä min motivation att blogga. !!
 
Sommarna ä på väg och Precious och jag spenderar allt mer tid på altanen på baksidan.
Så mycket av mitt bloggeri kommer handla om våra projekt, blommor, fynd mm
Ett stor del av livet på altanen handlar om blommor,frön och planteringar.. 
Trots mitt grava blomhandikapp försöker jag varje år med surfinor. Pelargoner, million bells, murgröna och silverfall m.m
Efter mängd misslyckande så försöker jag hålla med blommor som brukar må bra hos oss. 
Min stora favorit är fjärilslavendel, det ä den blommon som jag måste ha varje sommar.. =)
Självklart ä den planterad i en zinkhink ;)
 
 
Är mäkta stolt över mina Mårbacka Pelargoner som jag haft i 4 år. 
Två av dom har fått nytt kruka i... 
Och den "krukan " är mitt nyaste fynd, har beundrat såna trädgårdpallar i flera bloggar, inredingstidningar och butiker. 
Hittade dock den nästan gömd på trädgårdsavdelning på Bergvik i Karlstad. 
 
 
 
På bordet står oxå två av mina favoriter, den stora kannan och hundkex. 
Tycker det är så fint med bara hundkex i en vas.. 
 
 
 
 
 
När jag först upptäckte shabby chic ville jag ha allt i vitt men min smak har utvecklats sej mer till shabby chic/Laura Ashley/Country Chic.
Färgerna på baksidan går i vitt, blått, rosa. 
Det utvecklades sej ur ett nödvändigt ont pga. dynor och golv men jag ä nöjd med hur det har blitt.
 
 
Försöker hålla ihop färgerna med dukar, kuddar och gardiner  =). 
Men trots det har jag några projekt på gång som jag kommer visa er och flera gamla som jag avslutat. 
Tro inte jag har slutat greja bara för att jag slutade blogga ;)
 
Flera bilder hittar ni på Skokartongens facebooksida som jag nyligen uppdaterade =)
 
Önskar er alla en fortsatt mysig Lördag <3

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej Anna !!!
Så kul att du är tillbaka igen, jag har saknat dina inlägg iaf och ser fram emot mera !
Kramar

2014-06-01 @ 12:16:51
URL: http://mittvitaliv.wordpress.se
Postat av: Liza

Hej Anna !
Härligt att höra och se att du ä tillbaka i bloggen igen.
Håller helt med dej om hundkex, väntar spänt på våra pioner bara.

2014-06-01 @ 12:18:22
URL: http://lantligtliv.se
Postat av: Tigern

Vackra blomster arrangemang :) Och lycka till med "nystarten" på bloggandet igen!:)

2014-06-02 @ 09:41:21
URL: http://tigern.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.................................................

RSS 2.0